Thursday, January 14, 2010

Hanya aku yang tahu

cair segala gagah ku
menahan segala rasa selama ini
yang ku bina demi sebutir bintang
sengaja aku terbang tinggi sendirian
agar dia benci pada jeritan ku
agar dia muak dengan lagu ku
biar aku melompat lompat seperti gagak
melebarkan kepak-kepak ego
menghentak hentak rentak ku
semata mata untuk ku lepaskan diri mu
dari terus tersiksa dengan dunia ku yang nyata tidak adil buat mu
biar ku pendam sendirian dalam benak hati
betapa aku kecewa dengan sejarah ini
betapa aku tidak rela dengan irama ayu ku

hanya aku yang tahu
betapa jerih aku memapah helaian duka ini
yang semestinya bukan dari kehendak batin ku
untuk ku bernafas semula amatlah kelam
mengumpul satu per satu kekuatan
untuk kau membenci diri ini
semuanya hanya untuk melihat
keesokkan subuh kau diintai keindahan
agar kau dapat rasa erti kasih yang sejati
mendakap segala yang kau cari
setelah sekian lama ku berjanji
namun kau duka menanti
kerana aku yang tahu
hampa menaruh harapan
mengharap impian senyum dialis mata mu
dan setiap kali kecurangan janji bertaburan
hati ku duka terkenang wajah ayu mu
terpaksa akur pada kehendak janji lantas aku tidak mampu lagi
untuk terus sakitkan jalur jalur perasaan mu
aku akur...aku kalah untuk kali ini

ketahuilah...semuanya bukan mahu ku
perit yang ku taburkan pada mu
semata mata untuk kau benci pada ku
agar kau temui erti sebenar bahagia
yang tidak adil membelenggu hari mu
aku mahu kau bebas untuk hak diri mu
hak yang sememangnya kepunyaan mu
namun dalam diri ini
telah kusimpan 'dalam hati ku satu ruang untuk kau bermain selamanya'
aku rindu........

No comments:

Post a Comment