Friday, February 4, 2011

SaYA YaNg SEdAr DiRi...

Saya sedar bahawa,
Semua yang berlaku itu ada HIKMAHnya,
Yakinlah dengan hakikat ini...


Saya sedar bahawa,
SIKAP yang membentuk peribadi,
Peribadi yang menghasilkan kejayaan...

Saya sedar bahawa,
ILMU Tuhan tiada penghujungnya,
Terpulanglah pada kita untuk menuntutnya...



Saya sedar bahawa,
Tiada guna segala kemewahan,
Jika hati tiada keIMANan...



Saya sedar bahawa,
Perniagaan saya adalah TANGGUNGJAWAB saya,
Sayalah yang harus memajukannya...

Saya sedar bahawa,
Kekayaan tidak akan datang,
Tanpa USAHA yang gigih dan berterusan...



Saya juga sedar bahawa,
Diri belum cukup mantap,
Tanpa keSABARan yang hakiki...



Saya sedar bahawa,
Memberi memanglah baik,
Tetapi biarlah dengan IKHLAS...



Saya sedar bahawa,
MASA mampu menjadi emas,
Bagi mereka yang tahu menghargainya...



Saya sedar bahawa,
Tiada guna menuntut ILMU,
Jika tiada niat untuk mengAMALkannya...

Renungan kita bersama.Wallahua'lam...

No comments:

Post a Comment